1.
|
11 p, 506.6 KB |
Online training of sportive technicians : a present with a future
/
Dulsat Ortiz, Carles (Universidade da Coruña) ;
Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this paper, we present the technological possibilities of sports technicians during their distance training. It does special emphasis in the rolethat the communication has for all participants and as it differentiates of the face-to-face deliveryto benefit those sportive specialities with fewerpractitioners and/or with heterogeneous distribution in the territory. [...] En este trabajo se presentan las posibilidades tecnológicas que la formación a distancia ofrece en la enseñanza de los técnicos deportivos. Se hace especial énfasis en el papel que tiene la comunicación en esta formación para todos sus participantes y como se diferencia de la modalidad presencial para beneficiar aquellas especialidades deportivas con pocos practicantes y/o con distribución heterogénea en el territorio. [...]
2019 - 10.17979/reipe.2019.6.1.4961
Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Vol. 6 Núm. 1 (2019) , p. 45-55
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
14 p, 561.1 KB |
Impacto de la Educación Musical : una revisión de la literatura científica
/
Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera) (Universitat Internacional de Catalunya) ;
Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo estudia el impacto de la educación musical cursada en las enseñanzas obligatorias a partir de una revisión de la literatura académica existente. La búsqueda en bases de datos especializadas proporcionó un total de 25 artículos publicados durante el periodo 2005 - 2016. [...] This paper examines the impact of school music education through an academic literature review. The search in specialized databases provided a total of 25 papers published during 2005 - 2016. The analysis revealed two categories in relation to impact: IN, that included those issues within the discipline, and OUT, with implications beyond it. [...]
2017 - 10.5209/RECIEM.54828
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 14 (2017) , p. 61-74
|
|
7.
|
12 p, 106.7 KB |
Análisis del discurso en un aula de música : introducción del concepto de notas con líneas adicionales
/
Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Gómez Alemany, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Malagarriga i Rovira, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En este trabajo se explora el estudio de la interacción en el aula a través del análisis del discurso como medio para comprender el proceso de enseñanza-aprendizaje de la música, concretamente la introducción del concepto notas con líneas adicionales. [...] In this study, we explore classroom interaction through discourse analysis as a tool to understand music learning, in particular, the introduction of a particular musical concept. For this purpose, we analysed a conversation held within a twelve 9-10 years old students in relation to the concept of notes on ledger lines. [...]
2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-12
|
|
8.
|
17 p, 125.2 KB |
La investigación-acción colaborativa : reflexiones metodológicas a partir de su aplicación en un proyecto de Música y Lengua
/
Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Vilar, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Ayats Abeyà, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La investigación-acción colaborativa, que se sustenta en la co-construcción del conocimiento, fue el enfoque metodológico de un equipo investigador que asumió un proyecto interdisciplinar en una escuela de primaria. [...] Collaborative action-research, which is based on the co-construction of knowledge, was the methodological approach of a research team that assumed an interdisciplinary project in a primary school. The essential aspects of the collaborative work between a researcher and two teachers are contrasted with main theoretical approaches to contribute with useful elements for further investigations. [...]
2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-17
|
|
9.
|
21 p, 414.2 KB |
La gimnástica o escuela de la juventud (1807) : primer libro de educación física escolar y génesis de un discurso pedagógico
/
Llorens Campins, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir del primer libro que llegó a España de Educación Física La gimnástica o escuela de la juventud (1807), traducción de la versión francesa realizada en 1803 por A. Amar Durivier y L. F. [...] From the first book on Physical Education to arrive in Spain, La gimnástica o escuela de la juventud (1807), translated from the French version written in 1803 by A. Amar Durivier and L. F. Jauffret, this article presents an analsis of the deconstructive content in order to recognise the ideological discourse on which it rests. [...]
2017
Revista de investigación en educación, Núm. 15, vol. 2 (2017) , p. 122-139
|
|
10.
|
|